Ämne: Mina projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-29, 22:00   #20
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Hej!
Ursäkta för sent svar. Jo angående din fråga, jag har också lärt mig genom den vägen helt ärligt. Har kollat på videoklipp och bara "byggt efter" samtidigt som dem gör det i klippen.
Så mitt tips är att du fortsätter att kolla på videoklipp där de bygger mer enklare saker så kommer du att minnas de olika verktygen som använts och som du senare kan utnyttja i dina framtida projekt. Jag kan väldigt lite om att modellera om jag ska vara ärlig, men som du såg på bilderna så går det att ändå göra något fint även om man inte är van vid det. Tro mig, det är enklare än vad man tror att modellera. Men om man ska göra mera detaljer, avancerade byggen så kräver det en hel del tid och mera kunskap (vilket jag inte riktigt lyckats med än), men fortsätter man att bara bygga så klarar man det till slut.
Så försök gärna bygga modeller i Blender, och om du stöter på något problem eller behöver hjälp med något så får du gärna skicka ett PM så kan jag se om jag kan hjälpa till med något sätt!
Tack för svar Marmar!
Har byggt AtmosFear idag. Tog en liten stund men blev ganska nöjd faktiskt
Hoppas att jag kan visa upp modellen imorgon.
Angående texturer har jag inte riktigt förstått och ska försöka få dit imorgon.
Jag vet inte, men jag tror man ser AtmosFear från spårområdet. Det var iallafall tänkt till Din rutt, Totte! Börjat på läppstiftet också. Syns den från spårområdet? Är inte direkt någon göteborgare som ni hör
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat