Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-20, 11:05   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Som Bengan sagt, det bästa är att låta den stå över en natt för att ladda. Jag har råkat ut för det en gång när trs2006 var nyinstallerat och jag hade installerat min första grej precis som du, men efter det så har jag inte råkat ut för det igen, så förhoppningsvis är det en engångsgrej.
dubbelklicka på knappen någon kväll och låt den stå. Du kan kolla till den någon gång, men tryck inte på någonting! för då kan allting förstöras och du får börja om från början.

Har du tur så tar det bara några minuter, om du ha otur så kan den stå upp till några timmar, men efter denna gången så behöver du som jag sa inte att göra om det. Inte ofta i alla fall. Själv startar jag spelet en 10-tal gånger nästan varje gång jag kör för att kolla att saker i spelet fungerar som jag bygger, och det blir ett antal tusen starter och jag har bara råkat ut för detta en gång och då tog det ca 15 minuter. Beror nog på hur snabb dator du har också.

PS att spelet inte startar beror inte på att du installerat något som inte fungerar. Det beror på att trainz måste sortera massa saker första gången du installerar något. Sedan gör den små sorteringar varje gång du startar CMP som kan ta några sekunder ibland flera minuter. Om den rutan inte vill försvinna så kan man trycka bort den genom att trycka Alt-F4 så jobbar den i bakgrunden istället.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2009-07-20 klockan 11:08.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat