Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-22, 15:38   #5
tufftuff
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
Standard

mjo visst är det i sketchup, men det är nog inte därför polygonantal kanske är *något* för högt för en sim... dessutom bygger jag relativt snålt utan att för den skull förenkla för mycket

vad gäller ångloket så ser ni bara utsidan ännu... jag bygger även varenda detalj invändigt... i princip allt utom själva nithålen samt sprintar till bultar... det är mao snarare en virtuell nykonstruktion av ångloket och modellen stämmer bättre med orginalet än orginalet självt (iaf om man ska tro ritningarna)

det går dock att exportera till tex blender och 3dsmax (om än med vissa artifakter, har inte testat detta så mycket) och det öppnar upp för möjligheter.
fast jag kan inte lova att det går (enkelt) konvertera till en sim, men Mazz tex har försökt få mig tro annat när jag visade honom ett par tidiga bilder för nån månad sedan även efter att jag berättade om ambitionsnivån för Sb!
att konvertera till en sim skulle dock innebära extra-jobb (främst att radera nitar, de är nog den tyngsta biten, trots sketchups ganska smarta sätt hantera kopior på) och allehanda invändiga delar. vissa kvarvarande detaljer kan behöva förenklas, men ska det se bra ut lär det ändå bli en av de mer detaljerade modellerna någonsin till en sim

sen är det som sagt en virtuell nykonstruktion av ångloket, med allt vad det innebär i tid det tar bli färdigt.. dock går det göra i sketchup på en timme, vad i max tar en halv dag typ

mazz är lite halvt inblandat i planerna för modellen, så vi får se.. ni kan faktiskt skylla på honom för att jag beslutade bygga invändigt med och varenda detalj (som är möjligt med tanke på ritningar som inte verkar existera)

visar en bild på eldstadsluckan som den ter sig just nu (saknar vissa detaljer samt förfiningar ännu, ena luckan dold för att visa vad som finns bakom... av pannan är endast klädseln synlig på denna bild)

http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1377178442
__________________

Senast redigerad av tufftuff den 2013-11-03 klockan 01:26.
tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat