Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-26, 00:35   #499
zaphr89
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Personligen skulle jag nog texturerat dit knappar på telefonen och mindre skruvar, med ett detaljerat texturarbete syns det knappt någon skillnad.
För saker som sticker ut mindre än 1cm är knappt lönt att göra i 3D, då den skillnaden knappt syns.
Skulle nog kanske även sett över polygonantalet på te-kannan.
Men annars ser det bra ut!
Fortsätt så.
Jag håller med om att en tekanna inte behöver ha lika många sidor som en cirkel (), men jag håller inte med om att 3d-knappar inte gör en visuell skillnad.

Säg att du flyttar dig höger/vänster i hytten, då kommer du att märka att knapparna bara är målade texturer.

Kolla på hytterna från skapare som AP_Waggonz och VirtualRailroads, många av deras knappar och reglaget är i 3d, och det gör en stor skillnad jämfört med till exempel DTG.

Även om man inte sitter och inspekterar knapparna i hytten så ger det en mycket högre känsla av "immersion" när hytten/omgivningen har fler "kanter".

Sen så undrar jag hur stor skillnad det gör för något så när moderna grafikkort om hytten har lite fler polygoner?

Det verkar ju vara omgivningen som är den stora prestanda-dödaren, det blandat med att programmet är 32bit gör ju att datorn måste ladda från hårddisken varje ny tile

Senast redigerad av zaphr89 den 2014-06-26 klockan 00:36.
zaphr89 besöker inte forumet just nu   Svara med citat