Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-12, 06:04   #28
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Har tittat lite närmare på äldre lutningsstolpar - men blir inte glad, tyvärr.

......

Problemet ligger i hanteringen av pilar och så kallade dolda texter. Thomas/Ekan går rakt på; skriv in promilletal och meter. Pilar upp och ned är ett tillval.

Detta kräver, gissar jag, komplicerad script vilket är väl mycket begärt.. Kanske en tänkbar åtgärd tills vidare är att ta bort pilarna. Om en vinge visar 15 grader uppåt behöver man väl inte ha pilar som visar upp.

Trots min dåliga syn - ögonoperation om 14 dagar, hurra! - ser jag lätt skillnaden mellan 0 och 15 grader.

Så mitt förslag: Ta bort pilarna så kommer den äldre lutningsstolpen inte se ut som i de bifogade bilderna av fram- och baksida.

Svenolov: Har jag gått vilse i konfigrutan så är det inte mitt fel.

Nisse
Nisse, tack för påpekandet. Det är lätt att gå vilse när det rör sig om så många objekt, även för oss. Det finns fortfarande en del kvar att fixa på vissa enskilda objekt. Och att hitta dom felen är själva syftet med denna beta test. Tack alla som rapporterar in fel.

En gammal textur grupp för den äldre lutningstavlan har bifogats av misstag. Du kan ladda hem den riktiga textur gruppen här! Lutningstavla äldre texure group. Och du har helt rätt, H, pilar upp/ner ska bara kunna visas på horisontell vinge (vilket ordnas med rätt textur grupp).

Så här använder du lutningstavlan (dom två första kolumnerna i propertyrutan). På första raden ställer du vinkeln (upp/ner) på vingarna. Sen är det bara att fylla i lutning i promille och distans i meter. Om vänstra vingen är horisontell kan du inte skriva in promille utan bara välja H eller pilar.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-04-12 klockan 06:18.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat