Ämne: Trs09
Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-15, 16:22   #50
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag tycker det finns all anledning att ta roger_sj i försvar.
Oavsett hur han skriver det så är Trainz inget bra program. Det kan vara trevligt och underhållande på alla sätt men kvalitén är undermålig. Inte bara programmet utan även all service runt om är bristfällig. Hade något annat program, som exempelvis Windows, fungerat så dåligt hade det blivit ett ramaskri. Många stora Trainz byggare och användare har ju också till slut get upp.
Auran som företag tycker jag också man kan ifrågasätta. När ett nytt Trainz är på väg så utlovas guld och gröna skogar, men är det verkligen så. TS 2009 skulle ju vara rena drömmen men att så inte är fallett tycker jag, och många enbart på detta forum vittnar om detta. Går exempelvis tillbaka till TRS2006.
Nyheterna i TS2009 var så få att Auran uppenbarligen kände sig tvingade att peka ut dem för oss varenda eviga gång. Loket och rälsen. Men att de importerat en hel drös massa dåliga saker från DLS eller gud vet vad det sägs inget om. Men om jag nu håller mig till lok och vagnar så finns det ju i TC3 och till TC3 mycket finna saker. Varför fick inte de komma med istället? I samband med TS2009 finns det en uppgift om en funktion som skulle laga brustna koppel. Jag har inte kunnat hitta detta så jag frågade Auran. Svaret som kom, ”Det är inte vi som skall förse användarna med denna funktion. Vi gör det bara möjligt för någon annan att skriva en sådan funktion.” Auran i ett nötskal? De levererar bare ett tomt skall sedan är det upp till frivilliga krafter att mot betalning eller gratis förse spelet med innehåll. När jag då ser vad olika byggare kan få ihop och vidare tänk om man hade kunnat lägga ihop deras idéer till skapande i en enda skapelse. Man skulle kunna få se ett lok som var detaljerat med rörliga detaljer och helt fungerande belysning. Det skulle kunna ändra utseende (smuts) beroende på hur länge det kört, bränslet skulle behövas fyllas på och så ovanpå detta en snygg och någorlunda verklig hytt. Tänk vad Auran skulle kunna göra och tänk på vad vi fick i TS2009. Hur många tycker det där dieselloket är det bästa det sett och hört? Nä nu for nog mina drömmar iväg.
Här på forumet finns det deltagare som ger ett sken av att de är Trainz och tar Trainz i försvar oavsett vad. Dessa drar sig inte för att skicka iväg de mest olustiga kommentarer precis var som helst.
Men här finns ju också mer balanserade användare som har stort nöje utav Trainz, inte ger upp i första taget men fortfarande har förmågan kvar att se det som inte är bra.
Du, så här är det för mig. Jag är också besviken på TS2009. Jag är också besviken på Railsimulator. Jag hoppas att Railworks blir en hit och att Auran får till det med sin Engineers Edition. Personligen kommer jag i sedvanlig ordning att satsa på båda.

Att jämföra en tågsimulator med ett operativsystem tycker jag haltar lite. Folk har skällt på Windows sedan 1986 och folk fortsätter att skälla på det. En tågsimulator kan man överge men vad gör man efter att ha övergivit Windows?
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.

Senast redigerad av Janne den 2009-06-15 klockan 18:02.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat