Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-04, 22:13   #33
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
Kan så vara att du inte bygger en ATC-utrustad bana, men din förklaring på tavlorna stämmer inte vad du än bygger!

Eftersom tavlorna "Försignalbaliser" (hockeypuck) och "Försignalering" (tioöring!) inte har samma betydelse så går de inte att ersätta varandra, vilket du påstår i ditt inlägg.

Dessutom har jag förklarat för dig flera gånger vad tavla "Försignalering" är och hur den används, men du verkar inte ta åt dig informationen vilket är väldigt tråkigt.

mvh
Håkan
Den här tämligen ensidiga debatten handlar tavlan"Försignalering". Går man upp några bilden finns den tydligt med stationsbenämning "LAn". Så ser den ut - om Blomsson godkänner den.

Han hänger gärna upp sig på saker och ting som exempelvis beklagligt skrivfel. Försignaltavlan skulle ha varit Försignal, den med ljus och stor rund skiva. En hygglig beskrivning av JVS Fvsi 2/3 tycker jag. Försignalen ersätter verklighetens JVS Fvsi. Omfattningen vet jag inget om. Den som heter Försignal baliser har inget med min bana att göra..

Presignal (tioöringen) använder jag i betydelsen Om 1.000 m. Stämmer väldigt bra med mitt måttverktyg. Att den har andra betydelser har jag känt till länge.

Beställt tangentbord för försynskadad och bokat tid hos optikern – framtiden ser ljus ut. Häng med, Blomsson!

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat