Visa ett inlägg
Gammal 2002-06-09, 14:34   #39
Tompaah
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 16
Standard

Citat:
quote:
Ja, jag har sett filmen Ronin. W116 är den första "riktiga" S-klassmodellen, tycker jag. Vill du veta vad jag tycker om den senaste generationens S-klass (W220)? Gå då in på min hemsida och klicka på "Krönika" under rubriken "Extra läsvärt". Din W111 är jag tyvärr inte så insatt i. Jag gillar främst yngre bilar (70-talet och framåt).

S-klasser har ofta varit fullspäckade med tekniska finesser, ja. Jag tycker dock att det är bra att Mercedes inte hakar på BMW:s teknikhysteri med iDrive och alla konstiga hjälpsystem som i verkliga livet bara gör livet surt för ägarna (som drabbades av effektförlust, soppastopp m.m.)...

För övrigt: Vilken S-klassgeneration är din favorit?
Favoriten är för min del W108/W109 som jag tycker är den första riktiga S-klassen. Detta baserat på att samtidigt som W108/W109 existerade såldes det billigare modeller, tänker då på /8 eller "kompakt"-mercorna som de kallas. Då har man genast en mer exklusiv bil (S-klassen) och kompaktarna som den billigare varianten.

Min W111 är visserligen en S-merca men avsaknaden av en billigare modell som gick parallellt gör att den känns mindre flådig.
Vill du läsa mer om fenmercorna rekommenderar jag
http://www.heckflosse.nl
En heltäckande site, sån borde alla bilmodeller ha!

mvh Tomas

Tompaah besöker inte forumet just nu