Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-09, 15:26   #6
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Jo, det vore fint med lite mer avancerade grejer. Vet att vissa bygger egna lösningar på detta. För mig var detta mer en rolig (lek)sak, som jag ville prova. Känns mer som smarta hem är nyttigare för den som bor i hus, än lägenhet. En väldigt bra sak är dock att kunna stänga av allt med rösten, när man står i hallen på väg ut!

Nu har jag iallafall lampor i taket i varje rum (bor i en 2a) + 2 (mys)lampor i vardagsrummet, som kan styras med rösten. Tror jag kommer köpa 2 trådlösa uttag också. Har en målad jordglob i sovrummet som vore fint att kunna styra och det andra uttaget tänkte jag ha till kaffebryggaren.

Har lite andra saker också, t.ex. sängbordslampor, barskåp och en tåglampa. Men dom fortsätter jag nog köra med dom fjärrkontrollerade uttag, som jag hade innan..
Tror nog Cajsa är en spambot, med tanke på länken i signaturen

Men hur funkar det där med bussen? Lät spännande! Ställer du in den på närmsta hållplats, eller väljer du någon särskild hållplats? Som i mitt fall bor jag 8-9 minuter från stationen (Södertälje Centrum) med promenad, men har även buss precis utanför dörren, ibland föredrar jag den ena om jag ska till Stockholm.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat