Ämne: Vad är Run8?
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-25, 23:22   #10
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Nej, jag vill i alla fall inte vara överens med dig. Du talar heller inte om hela sanningen. Det du skriver är i och för sig helt sant när det gäller Run8, men du undviker att tala om styrkan i andra simulatorer. Må hända att det beror på okunskap, vad vet jag?

Jag vill inte framhålla Trainz som den mest perfekta simulatorn, men jag vet att ingenting är omöjligt där. Det är helt upp till användaren att skapa dessa förutsättningar.

Bli inte arg på mig nu. Jag har, och använder/testar ALLA tågsimulatorer som beskrivs i detta forum.

Så när det gäller Run8, citat: den mest välutvecklade så har du fel. Enligt min åsikt.
Nä det finns ingen simulator som är fulländad.
Alla har sina fördelar och nackdelar det är till användaren att välja den
som just han vill använda och tycker om
Dson gillar run8 och mister x gillar trainz och jag gillar Run8 och Railworks 2013
och Orts. Samtidigt som jag gillar även flygsimulatorer etc

Fördelar med simulatorerna som jag ser det
Run 8 största fördelar är nog multiplayer och fysiken
Railworks är nog den största fördelen grafiken (grym) och väderkänslan (tex regn) och lokkänslan (cab sway) sedan finns det ganska mycket rutter o tåg.
Tyvärr är fysiken väldig dålig i denna tycker jag samt Ai tågen uppför sig inte så bra. Ingen multiplayer alls i railworks det finns det i de andra simulatorerna.
Orts är inte färdigutvecklad men här är fysiken ganska bra och man har mycket rutter o tåg att köra på
Trainz vet jag inte jag kör den inte men den har mycket objekt har jag förstått och de som kan programmera bra kan få den att göra mycket vad jag förstår. Jag har kört den men jag gillar den inte.

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-12-26 klockan 01:37.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat