Ämne: Vad är Run8?
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-25, 11:23   #7
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men vi kan nog komma överens om att ingen tågsimulator ens är i närheten av Run8's multiplayerfunktion, där man inte enbart ser andra tåg utan kan interagera med varandra. Man kan vara flera personer på samma tåg och ha en conductor (som ansvarar för bl.a. växling och andra praktiska sysslor runt tåget). Dessutom kan man ha personal nere på marken som lägger växlar, synar tåget osv.
Och, det viktigaste enligt mig, är dispatch-delen. Man har möjligheten att ha en, eller flera, s.k. dispatchers (motsvarar våra svenska fjärrtågklarerare) som fjärrkontrollerar linjen och lägger växlar, ställer signaler, ansvarar för möten osv. Det kan, såvitt jag vet, inte någon annan tågsimulator klara av idag.

Kort sagt, även om andra simulatorer må ha någon slags multiplayerfunktion så har Run8 den mest välutvecklade, eftersom Run8 faktiskt är utvecklat primärt för just multiplayer.

Och tro mig, att med TeamSpeak vara igång i en aktiv session ÄR riktigt roligt:

"Uhm, BNSF7611 from dispatch, over.
-BNSF7611 answering, go ahead, over.
-Arhm, I've got a southbound climbing the hill right now, can you make it into the hole at Marcel, over.
-Roger, the hole at Marcel for one, what is his lead number, over.
-It's UP7572, over.
-Roger, meeting UP7572 at Marcel, BNSF7611 out.
-Dispatch out."
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat