Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-17, 20:37   #163
embee
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Om någon vill bygga lite Stockholmsspecifika byggnader blir jag evigt tacksam! Då tänker jag på alltifrån ikoniska Stadshuset till typiska byggnader för Gamla stan, Vasastan m.m, för att inte tala om järnvägsbyggnader, broar osv... Jag tror att den enda "originalbyggnaden" på rutten är övernattningsbyggnaden vid Norra Bantorget, som tyvärr är lätt genomskinlig i senare års versioner av TS.
På Sketchup Warehouse finns massor av välgjorda och lågpolygona byggnader för Stockholm, och webbsidans licens säger uttryckligen att man får använda allt som laddas upp där i datorspel eller andra projekt utan att fråga skaparen: https://3dwarehouse.sketchup.com/sea...ndClass=entity

Så om någon här har tid och möjlighet så är det bara att börja exportera dem till TS via exempelvis 3ds Max. De byggnader som finns är exempelvis stadshuset, de flesta byggnader på Riddarholmen, riksdagshuset, flera landmärken på Söder, Bonnierhuset, kungliga operan, de flesta stora kyrkor i innerstaden och så vidare. Guldgruva!
embee besöker inte forumet just nu   Svara med citat