Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-25, 00:20   #34
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Snart klart. Hur gör jag sedan

Jag är snart klart med BENSLAND. Det har gått en tid sedan jag skrev här sist. Hade hoppats på att bli klar till jul, men det är som det brukar vara. Man blir visst aldrig klar med en bana i Trainz?!

Handboken, eller Bensland Route Book som jag kallar den, är fortfarande inte fullständigt klar. Men i det närmaste.

Så, mina vänner. När jag känner att boken är klar och sista trädet planterat i landet så hur gör jag för att ni ska få tillgång till banan?

Jag har funderingar på att spara ALLT material som PDF-filer. Först själva rutten som en PDF och sedan alla object i flera packade PDF-filer. Flera för "Downloaded from DLS", "Modified", "Installed, Payware", "Built-in" och så vidare.

Nu kanske en stämma hörs att man INTE ska ha med "Built-in", men det känns som att en del objekt har fått stämpeln Built-in men de har faktiskt hämtats/laddats hem från DLS någon gång i tiden. Exempel enligt bild.

Jag tror jag hämtat Cessnan från DLS men nu står den som Built-in. Jag kan ha fel. Jag vet inte vilket som är vad längre. Är det så att de saker som står som "Built-in" också finns hos er? Annars känns Bensland lite halvklart om inte allt finns med.

Så också med "Modified". Det finns objekt som från början stod som "Downloaded from DLS", men som efter en tid fått epitetet "Modified". Inte modifierad av mig personligen, men kanske av programmet på något sätt?

Det finns också en hel del annat som jag inte vet hur jag ska ställa mig till. Det är
1. saker som jag antingen använt och raderat men fortfarande finns i listan,
2. saker som finns i listan men som jag är säker på inte finns i Bensland.
3. saker som jag använt eller inte använt, det är frågan...

Bifogar den kompletta listan för den som vill titta.

Så - om ni har tips och råd så lyssnar jag och så kanske ni kan köra i Bensland någon gång nästa månad.

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg builtin.jpg (173.6 KB, 245 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: pdf Kuidlist complete.pdf (2.15 MB, 19 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2019-01-25 klockan 00:27.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat