Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-27, 14:57   #29
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Jag tror inte du behöver vara så drastisk som Jockes förslag, inte än i alla fall. Jag tittade på bilden i post #24 och tog upp en del av objekten som är rödmarkerade och kikade på vad som kan vara fel.

Jag är ganska övertygad om att du inte har installerat allt som behövs, så se till att installera det som saknas först, så blir man av med de problemen. Det är också så att ett objekten som har "Missing dependencies" inte redovisar att det även kan vara "faulty" bland de saknade sakerna.

T.ex. Bilvägarna kan bara sakna STL:s bibliotek eftersom ikonen är inbyggd. När biblioteken är installerade så tror jag att flera rödmarkerade objekt kommer att försvinna.
Hos STL:s hemsida finns det en kuid-lista som kan användas som referens om det är något som man saknar.

Sedan när du har laddat ner allt du saknar så kommer säkert flera objekt att vara "open for edit" och/eller "faulty".
Nu kan man göra en slölösning, så som Jockes beskrev, markera alla objekt (eller några i taget om man är försiktig) och kör "submit edits". Risken är att man "submittar" något som man inte borde, men med lite koll så är det inga större problem.
Finns det fortfarande objekt som är "faulty" så finns det ett kommando till man kan använda nämligen "Revert to original". Samma försiktighet som ovan kan iakttas.

Är det så att det fortfarande finns problem, så ska det gå att lösa. Som Jockes skrev, det ska fungera utan problem. Att installera om är ju inga större problem men kan ju vara bra att veta hur man löser vanliga problem och varför de kan uppstå.

Varningar kan man alltid ignorera, men kan påvisa fel som kan uppstå i senare versioner, utgående script-funktioner och liknande saker. Så finns det endast varningar som visas så fungerar det alltid med något av kommandona som redovisas ovan.

mvh
Håkan

ps. Eftersom Bengan gjorde reklam för flertalet objekt tidigare, så får väl jag passa på att göra reklam för mina egna alster som finns på hemsidan listad i signaturen.
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat