Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-27, 08:57   #170
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Hej!

Jag vill givetvis släppa så mycket som möjligt. Följande är vad jag har på tapeten just nu.

Ströobjekt i stora och små paket som släpps i intervaller. Som alltid får man fråga efter objekt som syns i mina bilder, så ska jag peka er i rätt riktning eller, om jag skapat det själv, dela med mig. Vissa objekt håller jag dock hårdare på än andra och anledningen är, precis som vilket företag som helst, att hålla produkten unik.

Angående banan, så har jag valt att dela upp den i mindre sektioner. Där Vimmerby - Berga är den första, Berga - Kalmar den andra, och sluttampen blir därmed Vimmerby - Rimforsa - Linköping.
Som ni förstår är det ganska stora sektioner, då banan är lite drygt 24 mil.
Den stora frågan blir därmed.. klarar simulatorn så mycket detaljrikedom på en sådan lång sträcka? Det återstår att se. Än så länge, med mina 3 mil har simulatorn inte visat några som helst tecken på att packa ihop, vilket är bra. Uppstår problem, får jag lösa dem där och då helt enkelt.

Ett annat problem, som jag vet kommer uppstå, är kompatibilitetsrelaterade dito.. Då användare har lite olika objekt, helt beroende på när man köpte simulatorn. Det finns ett antal objekt och lite vegetation som jag lånat från rutter som medföljer. Det kommer jag aldrig komma ifrån. Den här biten har jag tyvärr ingen smidig lösning på som det ser ut dagens datum. Har ni idéer eller funderingar mottages dessa med öppna armar.

Av Vimmerby - Berga har jag kommit halvvägs. Sista biten är väldigt mycket skog, det ökar tempot. Men just nu är jag som sagt i Målilla och där finns stora slätter, kalhyggen och tät bebyggelse. Det slöar ned tempot lite, då sådan miljö kräver lite extra uppvaktning och detaljrikedom.

Jag hoppas jag gjort mig förstådd någorlunda, även om det kan låta luddigt

Senast redigerad av granders den 2015-09-27 klockan 09:06.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat