Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-13, 21:49   #2250
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Verkligen snyggt!

Finns det nån möjlighet att en del av alla fina byggnader kan göras tillgängliga för ruttbyggen i TS? Vet inte hur enkelt det är att konvertera, men måste säga att bristen på lämpliga byggnader och andra objekt är något som gör att jag tappar motivationen att bygga i TS.
Svar till ruttbyggare angående Hgv’s förfrågan om konvertering av objekt från OR till TS.

Vi har diskuterat detta inom Stockholmsrutten gruppen och är redo för att ge följande utlåtande:

Angående beslutet om konvertering av objekt från OR till TS har vi i gemenskap beslutat att avstå från detta.

Som motivering för vårt beslut, lägger vi bland annat till grund att;

- Det är flera timmars jobb att göra i ordning ett objekt för konvertering till TS då objekten är byggda i TSM som är ett 18 år gammalt 3D program

- För att konvertera ett objekt behövs exempelvis 3D Crafter PRO.

- Det går endast att använda en textur, till en part i ett objektet. Man kan alltså ej ha olika texturer på olika sidor i en part (typ en kub). Därmed måste alla objekt göras om med speciella texturer anpassade bara för TS/RW.

- Det går ej att göra transparenta texturer

- Det går ej att göra natt texturer

Dessutom är det min personliga åsikt att jag inte vill konvertera objekt jag har byggt i min fritid, till ett Simulations program som är payware. Där användare har betalat pengar till ett bolag för att köpa till sig en simulator där hon/han sen kan använda objekt som har byggts.

- Jag vill alltså inte stötta ett bolag med objekt som dom tjänar pengar på.

Vissa objekt i Stockholmsrutten kommer senare finns tillgängliga i .s format, när vi har släppt nästa version av rutten och efter överenskommelse med oss på grund av vår Copyright.

Mikban, Wase och Bönan den 13 Mars 2018
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat