Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-30, 09:28   #15
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag har funderat över detta. Precis mitt under bygelns ändar i uppfällt läge sitter attachmentpunkten a.bog1 som ju alltid följer spåret och det gör att bygelns ändar alltid ligger mitt över spåret. Problemet är att få luftledningen att ligga mitt över spåret. Man kan låta luftledningen vara en del av spåret och sätta ut bärlinor för hand som scenery-splines. Får fundera vidare.

EDIT:
Tyvärr kan man inte låta kontaktledningen vara del av det osynliga spåret eftersom taggen "surveyor-only 1" gör att den inte syns i Driver.
Men det går rätt lätt att fixa vid utläggningen. Gången blir att först dra gatan och sedan sätta ut spåret brevid gatan med sina vertex till antal överenstämmande med gatans. Sedan dras spårets vertex till lämpliga positioner på gatan. Därefter sätts luftledningen ut brevid i samma antal som spårets och sen drar man in vertexcirklarna så dom sammanfaller med spårets vertex. Sist sätter man ut stolpar i lämpligt antal vid bärlinornas ändar.

Detta funkar bra om inte kurvorna är alltför skarpa, då får man finjustera kontaktledningen där..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20140930_0003.jpg (221.6 KB, 156 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140930_0004.jpg (210.6 KB, 154 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2014-09-30 klockan 12:12.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat