Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-14, 22:20   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard Ny finess i MSL Custom HUD

I och med att denna HUD följer med många av mina övriga regler och kommandon så förändras den lite då och då. Oftast inte visuellt och inte funktionellt heller, från er sida sett.
Den senaste versionen följer numera med min Autopilot/dispatcher med vilken den var ämnad att tillhöra. Men som jag sagt tidigare, den kan med fördel användas helt fristående. Den kommer alltid att vara bakåtkompatibel så ni kan, utan att bekymra er för problem, alltid använda den senaste versionen. Den är utvecklad för TRS2004 SP4, men fungerar även i TRS2006. Det är alltid den sista siffran i versionsnumret som talar om vilken revision det gäller. T.ex. version 2.41 är nyare än version 2.60. Jag använder 2.4x om den är kompilerad med TRS2004 och 2.6x om den är kompilerad med TRS2006, men i båda fallen är det alltid den sista siffran som anger vilken revision det gäller.

En ny (dold) funktion i denna HUD har tillkommit som jag måste berätta om. Det gäller nästa växels läge.

När du kör manuellt eller följer med en autopilot och nästa växel är GUL (vilket betyder att växeln därefter ligger i fel läge) kan du klicka på den gula växelsymbolen med musen. Det som händer då är att växeln efter den som du har framför dig (den växel som ligger i fel läge) läggs om och du får förhoppningsvis en grön symbol om inte någon annan har låst den.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2006-09-15 klockan 14:24.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat