Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-08, 21:33   #12
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Adde, en mycket knepig fråga. Först och främst har vi det där med upphovsrätten. Objekt som är gjorda i Forum kan inte läggas ut utanför Forum utan med upphovsmannens tillstånd. Eftersom det handlar om flera simulatorer blir det extra knepigt.

Idén är sympatisk - men det kräver, om jag förstått saken rätt, att varje banbyggare är bunden till paketet och att utifrån paketets möjligheter utveckla banan med sina egna objekt.

Jag arbetar på ett annat sätt, men med samma eller bättre resultat. I samma ögonblick jag startar en ny banan läggs objekten in i en särskild mapp. Allt skall med. När banan läggs ut följer filpaketet med. Det kan handla om över 500 mb - allt inom ramen för Forum.

Det är banbyggarens sak att se till att alla objekten som behövs till banan följer med.

För Trainz del finns i Forum ett otal svenska objekt. Problemet med dessa är att en stor del av dessa måste uppdateras. Vem åtar sig detta?

Adde; det är en storslagen plan du lagt fram, dessutom hyfsat underbyggd. Men storleken i förslaget gör mig betänksam. Det är kanske bäst att börja med en simulator och testa dig fram.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat