Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-23, 12:23   #8121
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tjatte Visa inlägg
dina baner är så man blir glad
Jag tackar!
____________
Jag laddade ner de gamla DEM-kartorna för malmbanan som Bengan gjorde för 9 år sedan, planen är att bygga hela sträckan Kiruna-Riksgränsen fast i "korta" etapper. Jag kommer inte att följa verkligheten till 100% utan ta mig friheten att designa egna bangårdar m.m. och "vrida" lite på namnen på varje driftplats, detta dels för att jag har låg-ingen kunskap i 3D-design för att bygga alla väsentliga byggnader som krävs för att få det autentiskt men också för att en del bangårdar idag är lite tråkiga i sin utformning .
Etapp 1 blir Abisko-Björkliden (eller Åbisko-Björkkroken) för att hitta rätt känsla i hur naturen ska se ut/utformas. När jag är klar med en etapp ska jag (försöka) släppa den. Jag försöker att till så stor del som möjligt använda content från detta forum, DLS, Banbyggarna och det som är inbyggt i Trainz 2019. Detta kommer dock behöva testas och se vilka saker som jag får ta bort/ändra för att det kommer från andra hemsidor eller dylikt. Men mer om det när/om det blir aktuellt med ett släpp. Just nu fungerar inte heller moderna signaler i Trainz 2019 så jag avvaktar med att bygga signalsystemet tills det att N3V släpper nästa patch som ska fixa detta.. OBS, jag bygger den endast för Trainz 2019.

Fråga: Finns det intresse för en byggtråd om detta projekt?
__________
Världens starkaste(?) ellok rullar söder med tomma malmvagnar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg iroe.jpg (286.3 KB, 232 visningar)
Filtyp: jpg iroe2.jpg (246.2 KB, 233 visningar)
Filtyp: jpg iroe3.jpg (280.0 KB, 232 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat