Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-03, 03:19   #85
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Fungerar med tändning/släckning av belysning med L-knappen i Tane. Kul att du hittade en lösning på det hela.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....4&postcount=60

Är det här. Något som man enkelt kan lägga till i alla passagerarvagnar?

Om det är det. Vad är det för något. som måste läggas till i configen m.m. Om jag skulle testa på några vagnar.

Det här med att tända/släcka vagnar är inte en enkel match och det förutsätter
dessutom att vagnen är försedd med en "night-mesh". I och för sig har jag inte
kollat upp detta, så kanske vagnarna är förberedda för detta?
Dessutom initieras det hela från ett dragfordon, som då måste vara tillkopplat vagnen.
Så ser aktuell lösning ut.

Har numera lagt in lamp kommando för motor/el tåg set, vilka MÅSTE ha motor/Manöver vagn
i ena ändan för att det "garanterat" skall fungera.

Har börjat titta på Y1 och Y6 familjerna med dess alla släpvagnar och tvekar om ovan
implementation är en bra idé. Tror det är bättre att själv konstruera ett lamp kommando
typ "alt-L" för att sy ihop det hela. Man har då själv kontroll över hela sekvensen utan
inblandning av L kommandot från N3v.
Har noterat att manövervagnen i diesel fordon KANSKE blinkar till c:a 2 sekunder emellanåt i nedsläckt läge.
Skulle dock vara konstant på om inte mitt script emellanåt släcker ned belysningen.
OBS! Ovan beror på min implementation av start/stopp funktionen i diesel fordon och dess sätt
att stänga av dieselmotor tåg.

Det är därför jag lutar åt alternativ lösningen för Y1 och Y6 familjerna.

Att lägga in ett tänd/släck AI-kommando kan låta sig göras om bitarna ovanför faller på plats.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat