Visa ett inlägg
Gammal 2002-11-04, 18:59   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Låter som en häftig rutt, men den driver en till vanvett. Har gång på gång försökt att packa upp den, men ej lyckas. Har laddat ner nyaste versionen, den nya Tiles mappen (separat download!) och Global mappen (separat download!).

Efter jag tittat på Train-sim.dk`s forum så vet man att man inte är ensam om detta problem. Dessutom verkar det som om man måste köra XP samt ha konverterat hårddisken/hårddiskarna till NTFS, för dom som gjort det verkar få rutten att fungera.

Rutten (zippad 76.9 MB) blir uppackad till c:a 90% innan det bryts. Tittar man hur stor ruttmappen är då, är den 3.33 GB (och då innan install bat-filen är körd!). Det är över 300 filer i Textures men bara 4 i Shapes (varav en är en ace-fil?) och Tiles mappen innehåller 21 844 filer. Jag tycker tiles antalet verkar lite överdrivet för sträckan Malmö - Köpenhamn? Men han kanske ska utöka den? Kunde lagt till tiles då istället. Ska jag "klaga" lite mer, så kunde en readme följt med. Tycker inte man ska behöva köpa XP för att få denna rutt att funka heller!


Pierre besöker inte forumet just nu