Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-30, 17:27   #34
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
taggen function "tracksignal" satte jag till "none" och då verkar det som den slutar interagera med andra signaler. Detta är inte noga testat eller dokumenterat men det fungerade på skyltarna och strömskeneramperna iallafall !?
Jo det stämmer nog, men jag tycker inte om att den ska vara beroende av ett signal skript (class signal) och hamna i signallistorna, när det går lika bra med trackside.

Jag har hittat mina skript på stationsdisplayerna och dom bygger på klassen trackmark. Dom kan direkt känna av om ett eller flera tåg är på väg och räkna ut hur lång tid det kommer att ta innan ankomst. Dessutom så är displayen knuten till en "station manager" som kan tala om på vilken sida plattformen är, styra på/avstingning manuellt eller automatiskt, känna av tåglängd, mm. En del funktioner använder det svenska signalsystemet, som även medger ett komplett signalsystem för tunnelbanan. Ett signalsystem för tunnelbanan har varit med i planeringen ända från början.

Dessvärre har jag inte hittat 3D modellerna som SVoyager gjorde, men dom finns nog på en äldre dator, alternativt en hårddisk, som numera är arkiverad i Sverige.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat