Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-23, 13:37   #1749
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag har tillfälligt flyttat mig ner till Stockholm. Jag har rivit bort alla spår mellan Cst och Karlberg (förutom pendeltågstunneln) samt lagt om spåret Cst - Sst i ett högre läge. Cst södra infart är ombyggd med mjukare växlar så att man kan köra in i 80 km/h som i verkligheten. Spår 1 på Sst kopplas bort som förberedelse för Citybanan (samma förberedelse i rutten som i verkligheten!). Norra delen av Cst får en helt ny utformning som bättre matchar verkligheten, med bl a betydligt fler växlar samt klargörningsplattformarna på Norra Bantorget. De två nya viadukterna över Tomteboda för fyrspåret mot Sundbyberg ska byggas till.

Ska även bygga till "Älvsjöbågen" som för norrgående fjärrtågsspår över pendelspåren och in på Gamla Årstabron. Här avvaktar jag dock med att koppla in något, då det inte blir aktuellt att köra den vägen tills dess att Citybanan öppnar. Årstabrons höjd ska justeras ner ca 10 meter för att bli av med de extrema stigningarna på varje sida och bättre matcha verkligheten. Här väntar jag dock på objekt till Gamla Årstabron innan något ändras.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2016-02-23 klockan 13:39.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat