Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-07, 00:43   #1793
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Plötsligt händer det!

Har bott i samma hyreslägenhet i 19år. Fick nya tapeter i sovrummet och ny parkett (den gamla var väldigt sliten) i vardagsrummet vid inflyttningen. Fick altan och ny ytterdörr (det fick alla lägenheterna) för några år sen och för nån månad sen fick vi nya fönster och altandörr mot vägen. Anledningen till nya fönster och dörr är för vi har en ganska trafikerad väg nära. Dessa skulle ta bort ljudet från vägen och det har blivit mycket bättre.

Men min gamla spis håller på att ge upp, så jag sa till för nån vecka sen. Kvartersvärden kom hit och titta och sa direkt att den byter vi. Får en med häll nu. Och det tog inte slut där, utan fläkten blir ny likaså kyl och frys (kyl/frys fungerar, men gammal). Får nya skåpsluckor. Får kakel ovanför diskbänken och köket ska målas.

Vidare ska jag få nya innerdörrar (dock inget fel på dom gamla), nya garderobsdörrar samt inredning och målat i hall plus målat och tapesserat i v- och s-rum. Badrummet fick jag nya toa, handfat och blandare för nått år sen.

Idag var en snickare här och mätte luckor och dörrar. Kommer bli bra det här, känns nästan som man vunnit på triss. Plötsligt händer det!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2019-12-07 klockan 00:53.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat