Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-28, 17:58   #25
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Vad jag förstår ligger denna sida på Fredriks dator hemma. Inte i molnet. Men det är väl av kostnadssjäl förstås.
Den bygger på gammal teknik. (Han moderatorn X1000 i Postvagnen tyckte det för 1 år sedan)

Aha, ett vb 3.7 forum, det var länge sedan man såg!
Ja, det ser ganska insomnat ut, tyvärr, och jag skulle nog designat strukturen annorlunda.

Såg själv att vBulletin® Version 3.7.5 det släpptes 2008 (version 4 verkar ha kommit 2009) . Ser att det finns nu en version 5.6.4 (men är väl inte gratis) (version 5 kom 2013)
Postvagnen är Powered by vBulletin® Version 4.2.3 (så den är heller inte det nyaste)

Går man in på Vbulletin så supportar de inte så gammal Vbulletin. (3,8 är den äldsta jag kunde se Forumdelen)
Så här skriver man om 4.2.5
vBulletin 4.2.5 (som är den sista version 4) is end of life and will not be receiving any future development. Warning: vBulletin 4.2.5 is not compatible with PHP 7.2.0 or higher.


Ja det är väl inge fel med detta om man underhåller det och uppgraderar det.
Vilket det inte gör nu!.

För min del missar jag nog mycket nu. Jag utnyttjade att titta en idag --vecka bakåt. Nu tittar jag bara på första sidan och kollar på senaste datum. Men då ser jag bara det senaste som skrivits.

Senast redigerad av jorgen3 den 2021-08-28 klockan 18:57.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat