Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-06, 22:23   #19
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NEBO Visa inlägg
Tack för svaret. Vid min nerladdning ligger landsvägsbron efter Nynäs på järnvägen. Den har jag åtgärdat. Vid första bron efter Älvsjö mot Stockholm försvinner luftledningen ner i järnvägsbanken. När jag kör in i första tunneln är det en grusvägg i tunnelmynningen.
Broarna sätter myror i håret. Begriper inta vad som hänt.

Grusväggen kan jag förklara. Kan först nämna att i tunnels andra ända hänger att jättelakan bakom tunnelmynningen.

Jag kan ta bort både grushög och lakan. Det gör man enkelt genom att skära upp ett hål genom hög och lakan, d v s ta bort en eller två baseboardrutor. För det mesta får man ta bort två rutor för att ta sig in i tunneln. Mina erfarenheter pekar på att resultatet kan se förfärligt ut: ett antal klarblåa sektorer

För att visa hur eländigt det kan se ut tog jag fram tunnelkniven och satte den mot en strategisk plats i grushögen (markören i första bilden) - och kors i taket det blev ju perfekt. Hakan trillade ned av förvåning.

Testade den andra tunnelmynningen. Det gick också perfekt efter två operationer.

Jag har stor erfarenhet av tunnlar, vilket byggherren LAn kan intyga, men har aldrig varit med om en sådan här lyckad operation.

Jag tar mig därför rätten att utan LAns tillstånd (och polisens) lägga ut TUB Tunnelkniv. Tänk på att kniven är ett vasst vapen. Spara först när operationen lyckats

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Tunnel 1.jpg (134.9 KB, 123 visningar)
Filtyp: jpg Tunnel 2.jpg (207.4 KB, 123 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: rar TUB Tunnelkniv.rar (17.7 KB, 63 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat