Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-05, 17:58   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard Låt oss tala träd nu igen

Nu när TANEs SP1 är på gång och det hela verkar något stabilare så ställer jag mig frågan som man tydligen ALLTID måste göra när Trainz kommer i en ny version.... var sjutton är träden?

Återigen så tycks det mest vara amerikanska träd som finns. Finns det något vettigt tallträd som skulle kunna gälla för europeiskt i TANE just nu - och då menar jag inte två korslagda halvgenomskinliga grejor utan 3D?

Är det "Tree HuangshanPine 01 " & 02 samt "RadiataPine 02" till 05 som vi har att välja på? "HuangshanPine" låter som något kinesiskt och det ser inte riktigt eruopeiskt ut. RadiataPine ser mer rätt ut men har en del kvistar på stammen långt ner som inte europeisk tall brukar ha.

Jag har hittat några godtagbara granar (Fir 01 -05).
Det finns också två träd som heter "Tree NorwaySpruce 01" och 02 men de ser mer ut som en julgran för inomhusbruk. Sen finns JVC~(Tr-1) Spruce E 23M och verkar väl inte vara ett sådant där träd på speed?

Förut var McGuirel räddningen i nöden men hon har tydligen lagt av så det finns inte mer än några få av hennes träd nu.
Enligt vad jag hittat så ska man söka på categorin "Flora" på DLS med minimum build version 3.8. Tyvärr ger det inte mycket hopp för oss som är fast i barrskogsbältet - det tycks mest vara träd för de syderligare nejderna.

Som skogsbane tokig så är ju träden kanske prio 1 så det här är ju ett problem. Inte heller kan man ju göra egna träd till TANE pga deras användning av SpeedTree - iaf inte sådana. Så man är ganska fast till vad som finns.
Tips???
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat