Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-27, 20:35   #47
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Har nu provat MSTS och Railworks med min nya dator. Använde Fraps för att kolla FPS.

I MSTS (allt på fullt och allt ikryssat i options) så provade jag KMJ v3 och aktiviteten med X2000 i utvändig vy (ser hela tåget bakifrån). FPS ligger och pendlar mellan 40-60, förutom i Kvarndalen (som jag passerar i 200 knyck!) då det droppar till 25. Bergvalla passeras med FPS på 43. Laddhacken är borta eller så är dom väldigt minimala, för dom märker jag inte alls!

I Railworks så provade jag rutten Oxford - Paddington och scenariot Rush hour run (och samma vy som i MSTS) med två olika inställningar. Först med allt på högsta och skuggor och flora på. Då får jag 36 FPS ut från Paddington och sen stiger det och ligger och pendlar mellan 40 och 50. Vid några ställen droppar det rejält, för nån sekund, en gång ända ner till 11.

Sen testar jag med allt på high och skuggor och flora av. Då får jag 38 ut från Paddington och sen stiger det och ligger och pendlar mellan mellan 42 och 53. Vid samma ställen (tror jag!?) som första testen, så droppar det rejält igen...

Irriterande med droppen av FPS i Railworks. Kommer inte ihåg om jag kört från Paddington innan data bytet och hur det i så fall var då???? Men med MSTS så blev det ju väldigt trevligt att köra nu!
Kul att du är igång med din nya dator!
När du kollar fps i Railworks behöver du inte har Fraps, utan det räcker med att du trycker Shift + Z.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat