Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-12, 16:22   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard Projektarbete - Förslag, logg och modell.

Hallå!

Som vissa här känner till så läser jag spelutveckling som inriktning på gymnasiet, och går nu mitt tredje år.
När man går det tredje året så måste man genomföra ett projektarbete, som ska ta runt 100 timmar att genomföra.
Så på inrådan från min mentor så ska jag sätta mig och konstruera en 3D modell som jag kan ha i mitt port folio efter jag slutar.

Så jag startar denna tråden, med syftet att visa mitt tillvägagångssätt så att jag kan referera till denna tråd i min rapport, för att visa hur jag stegvis tagit fram 3D modellen.
Detta kommer även bli min loggbok för projektet, så jag kommer redovisa hur mycket tid jag lägger, och mina tankegångar kring det.
Så finns det säkert möjlighet för någon annan att lära sig något på vägen, såväl som att jag kommer lära mig saker.

Så nu kommer första aktuella ändamålet med tråden.
Jag måste hitta en lämplig modell.
Jag kan anta mig vilket projekt som helst, på vissa grunder.

1: Jag vill ha tillgång till lämpligt referensmaterial för modellen.
2: Det ska finnas lättillgängliga referensbilder.
3: Det ska helst finnas ett brett användningsområde för modellen.

Så slutligen så ber jag folk att inte komma och be mig bygga något, om dom inte kan erbjuda referensmaterial för modellen i fråga.
Ska jag jaga referensmaterial så väljer jag modell själv.

Så om det finns en speciell modell ni vill se byggd, och ni har referensmaterial, så hör gärna av er!

Tack!

/Marcus

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2011-12-12 klockan 16:28.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat