Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-25, 18:17   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Säröbanans ånglok nr 1§2 på gång?????

Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jag har gjort lite vagnar till Säröbanan med gmax och börjar behärska programmet något sånär. Nu skall jag börja bygga ångloken (som ju är en helt annan femma) och har hittat en alldeles outsinlig källa till lärdom, nämligen Aurans två CD "Content creation art source" Där finns bl.a. det läckra ångloket PB15, bumpmappat, härligt texturerat med oöverträffad "interior". gmax-filer finns med som man kan okulärbesiktiga - jag lär mig massor varje dag. Stort hopp om att Säröbanans ånglok kan vara ute framåt jul. Ni andra "konstruktörer" som har andra svenska favoriter borde studera dessa två CD så får vi säkert massor av svenskt materiel framöver!?

En givande "bygghöst" önskar:
"En månad senare" har jag hunnit så här långt:
Byggt drivboggi, löpboggi och bakre löphjul. Börjat på panna, hytt, sidotankar och kolbox. "Nödtexturering" med PB-15-texturer (för att se hur det ser ut).

Återstår chassi, texturering, rendering, attachment points, animering m.m. och skrivande av alla dessa "config, sound,shadow, art och enginespec. Fungerande koppel med script (som på mina vagnar)?

Jag sa väl inte vilken jul loken skulle komma ut?

Orginalet och "kopian":
Bifogade bilder
Filtyp: jpg GSJ Lok1.jpg (54.3 KB, 204 visningar)
Filtyp: jpg GSJ Lok1_070925.jpg (17.1 KB, 202 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat