Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-06, 01:02   #78
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Kanske för att det fn görs mer nytt material till RW/RW2 än till Trainz? Bara en gissning rakt ut i rymden.
En gissning rakt ut i rymden för min del är att det är betydligt mer som produceras till Trainz. Med all ära, det är kanonmaterial som tas fram av skickliga byggare. Det var inte det jag ville syfta på heller i mitt inlägg.


Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Tja, ur min synvinkel helt enkelt för att jag tycker Trainz är den lättaste simulatorn att bygga banor i. RW tycker jag är ett helt hopplöst dependency h-vete pga bristen på motsvarighet till DLS.

Ämnet är dock OT för den här tråden. =)
Ett R lok vore naturligtvis maffigt i vilken simulator som helst - det är ett rejält stycke metall!
Jo, all respekt för hur du själv tycker. Nu var ju dock tråden i "allmänt 3D-design" och jag ibland hoppas lite naivt att vi ska lägga undan "bygg till min sim o bry dig som byggare inte om nån annan sim". Budskapet i ditt inlägg kan tolkas som att det som 3D-byggare kanske ändå är bäst att bara bygga till den simulator man själv använder. Vad vet jag.

Lite upp till trådämnet igen; Men absolut, R-loket är maffigt. Nu blev det ju lite extra intressant att bygga lok som aldrig blev av också. Ånglok_3-ritningen är intressant. Om man skulle bygga ett sånt lok i simulatorn skulle det visa på hur man kan använda en simulator ur historiskt perspektiv, att kunna återskapa fordon som inte längre finns och som i det här fallet fordon som inte ens funnits. Kul ide helt klart, tycker jag. Tack Bengan för uppladdningen, alltid intressant!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat