Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-18, 19:10   #23
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
fullt möjligt att gå in i källfilerna på en rutt och byta ut spåren i rutten, allt på en gång. Det går även att byta ut track rules på samma vis.
Jag har också gjort det när jag varit så illa tvungen, men vill helst undvika att behöva gå in och göra sånt helt i onödan, särskilt på en så omfattande rutt som Jönköpingsbanan, då det alltid finns en viss risk för oavsedda komplikationer (har för mig att alla växlar hade bytts till manuella när jag gjorde nån sån operation, så jag blev tvungen att manuellt ändra tillbaka varenda växel som skulle vara automatisk).

Men det kanske kan vara ett sätt för Totte att byta/ha kvar sina gamla spår utan att behöva göra det manuellt? (Eller så behöver inte Totte använda min modifierade track rule om den inte passar hans bygge.)

Hursomhelst är det ju tyvärr ganska rörigt numera med alla möjliga versioner av svenska spår, signaler osv som finns till TS. Jag vet inte om man skulle kunna fixa nån sorts "officiellt" filpaket med den senaste/bästa versionen av allt. Det är ju minst sagt opraktiskt att man måste ha en blandning av assets från SAD, newS, KMW m.fl. plus diverse uppdateringar som är gömda i nån gammal tråd här på forumet för att överhuvudtaget kunna använda svenska rutter i TS.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat