Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-08, 20:30   #4048
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Realistiska landskap

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus96 Visa inlägg
Ockey Jag vet man trötnar på att bygga vissa saker därför har jag flera banor så jag får bygga lite olika saker det blir tråkigt om man bara bygger sama saker hela tiden. Det ända jag inte gilar när man byger är att forma berg och sånt. Skulle vara så mucket lättare att bygga om man det fans ett pogram som mäter terängen och skapar berg och ja marken ifrån pogram som google earth och sånt. Om ni förstår vad jag menar. Justnu bygger jag Luleå Umeå efter som jag var i Luleå nu under höstlovet och jag kom hem idag efter att ha åkt SJ Nattåg hem till stocholm så käns det kul att bygga Luleå men min Stocholms banan får vänta tills jag trötnat på Norrland och vill bygga Stocholm igen. Det ända problemet jag har är att mit bygge går så långsamt.
Benkegbg och jag jobbar f n stenhårt med att få fram manual "Realistiska landskap med Radio Mobile - en uppdatering från Trainz 2004 till 2006, 2009 och 2010". Den ger dig, Rasmus96", möjlighet att bygga en bana med någorlunda korrekta höjder, som programmet gör åt dig - fast du måste utgå från svenska järnvägsnätet. Grundkursen med en liten övningsbana blev klar i dag, nu skall vi visa vägen till en häftig bana; Filipstad - Kristinehamn.
Håll ögonen öppna på ämnet "Landskapsdesign"
Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat