Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-05, 13:21   #10
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Återinstallation av TANE

Efter att datorn blivit helt rensad och återställd med endast systemprogram och diverse andra appar jag använder, så var det dags att återinställa TANE. Det var inte lätt.

Av bilderna ovan så blev det en hel del "missing assets" och den enda version jag lyckades få in var en väldigt tidig sådan. Bensland var i början av landets skapande. Insåg att det skulle bli alldeles för mycket jobb.

För en tid sedan så tog jag en kopia av mappen TANE från "Appdata" i datorn. Det var klokt gjort av mig. Den mappen var för TANE SP2.

Nu tog jag ett modigt beslut och raderade allt som heter TANE och N3V Games i datorn. Såväl i Program Files som i Appdata. Jag vill starta min installation helt ren.

Loggade in på N3V Planet Auran och "min sida". Där hämtade jag installationsfilen för TANE. (Jag har originaldisken, men behöver inte använda den). Sedan installerade jag programmet.

Men bara fram till och med TANE SP2 build 88364, vilket var den version jag hade när jag gjorde kopian till USB-minnet. Jag startade med att titta i TANEs "välkomstruta" och under fliken "Settings - Install" för att se var installerar TANE de objekt jag laddar hem från DLS och andra ställen.

Det är precis där sakerna ligger som jag också tidigare gjorde en kopia från!
Så nu kopierade jag över detta, tidigare sparade, mapparna från USB-minnet till den mapp som den nyinstallerade TANE sparar sakerna i.
Voila. Jag fick tillbaka mitt Bensland igen.

Nu är jag mogen för att acceptera att TANE installerar och Patchar upp till senaste versionen. Sedan kan byggherren fortsätta sitt jobb.

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TANE sokvag1.jpg (105.7 KB, 589 visningar)
Filtyp: jpg TANE Sokvag.jpg (85.8 KB, 583 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat