Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-02, 06:31   #24
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Gjort en ny spårplan och den använder R4 kurvor (radie 481mm), istället för R2 (radie 358mm) och två 3/4 kurvväxlar, istället för 2/3 kurvväxlarna. Visst känns det surt att behöva köpa nya kurvor och kurvväxlar, men hoppas jag sen kan köra T44an, utan att tappa vagnar och kanske t.o.m. köra T21 och T23 på banan utan problem!?

Jag ser banan som en punkt till punkt bana med möjlighet till rundkörning. Persontrafiken utgörs av en Y6 mellan "omvärlden" och stationen några gånger varje dag. Och godstrafiken av en T44 mellan, antingen "omvärlden" eller hamnen till hamnen/sågverket/fabriken.

Ett växlingsscenario kan vara: En T44a kommer från "omvärlden" och hämtar vagnar i hamnen, som ska till sågverket. Först körs dom till stationen spår 2 och sen får vagnar, som står på sågverket hämtas och köras till stationen spår 1. Därefter körs vagnarna (från hamnen) som står på stationen spår 2 till sågverket. Sen körs vagnar som står på fabriken till stationen spår 2 och vagnarna (från sågverket) på stationen spår 1 till fabriken. Och sen körs vagnarna (från fabriken) på stationen spår 2 till hamnen eller "omvärlden". Blev lite snurrigt, men hoppas ni förstår hur jag menar!?

__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat