Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-03, 21:35   #12
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
Detta gjorde mappnings förfarandet betydligt enklare, mycket tack!
Dessutom har jag lärt mig lite hur jag ska arbeta med mappningarna. Mycket handlar om att tänka på rätt vis, tyvärr är ju inte Blender det lättaste programmet att arbeta med, men det går sakta framåt!!
Det är lite annorlunda, men så är det nog med de flesta 3D-program. Det blir lätt så när man har så många dimensioner att arbeta med, det finns många olika sätt att arbeta med dem på och varje 3D-program har valt sin egen väg, även om det kikas en hel del på konkurenterna. Sedan är ju Blender (ö)känt för sitt bakvända tankesätt med att höger musknapp används för att markera saker, även om de lär byta detta i nästa stora version av Blender.
I övrigt är Blender ett av de enklare 3D-paketen att lära sig enligt vad jag har hört i jämförelse med 3DsMax, Maya och de andra stora. (räknar inte Sketchup, Wings3D och liknande här) Gäller bara att förstå paradigmen som används.

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
Jag har testat detta och läst i manualen, tyvärr så fick jag inte in några objekt även fast jag tycker att jag gjorde som Blender-manualen beskrev. Däremot så har jag lyckats att få in material ifrån andra Blender-filer, och det kanske är det viktigaste.
De har inte hamnat på något annat lager eller så? Kolla så att de inte finns i outlinern och är dolda eller liknande!

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
En sak som är väldigt irriterande med Blender är att det bara går att ha ett projekt uppe i taget, I TurboCAD kan jag ha ett teoretiskt oändligt antal uppe samtidigt, minne sätter givetvis stopp till slut...
Du kan inte har flera projekt uppe i samma fönster samtidigt, men du kan ha oändligt med Blender-program igång på datorn samtidigt. Räknas inte det?


Det ser väldigt snyggt ut!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat