Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-14, 06:30   #12
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg

Hade jag vetat att Vägskyddssystemet skulle ta en sådan hiskeligt lång tid att göra så hade jag antagligen arbetat med de olika systemen parallellt. Fördelen med att enbart arbeta med vägskyddet var dels att det faktiskt blev färdigt och att jag hade, så att säga, en tom målarduk att arbeta med där jag kunde sätta min egen prägel på hela projektet. Under arbetet med vägskyddet så lärde jag mig mängder med saker och en hel del kommer att finna sin väg in i Signalsystemet.

Som vanligt är alla synpunkter intressanta, är det något som saknas, otydligt, som kan tas bort i en första version, några önskemål, ordet är fritt!!

mvh
Håkan
Håkan, varfør uppfinna hjulet på nytt? Du skulle kunna utnyttja våra skript (STL) før ett komplett signalsystem. STL signalsystem stræcker sig från semaforer (korvtiger) - øvergång till ljussignaler - modernt signalsystem.
Jag førmodar att du ærver Signal.gs i dina skript. Men om du ærver SweSignalStub.gs og SweSignal.gs så har du tillgång till flera års arbete. Det ær faktiskt ett komplett system.
Nytt før detta system ær trackside signaler, och en bættre "motor" som inte tar musten av den enklaste datorn. Det finns också lite udda signaler som anvæns på malmbanan Luleå-Boden-Murjek-Gællivare-Kiruna-Riksgrænsen-Narvik.
Framgent kommer det finnas signaler før Stockholms tunnelbana. Tacka Lennart (lan) før det.
Logistiken før alla signaler finns inbygd i våra skript. Det ær bara upp till deg att anvæda skripten och gøra din egen version. Och framførallt så kommer dina signaler vara kompatibla med STL's signaler.
Ursækta språket, jag skriver på ett norskt tangentbord.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat