Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-27, 20:33   #11
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Svenska / Swedish
Ny version av Manualen till HB Signalsystem finns nu uppe på hemsidan, version 0.2. Det finns en Ändringslogg införd sist i filen som listar det som är nytt eller ändrat.

När jag satt och skrev Manualen så upptäckte jag att det hade blivit några fel hos Balisgruppen, så passade på att fixa det också.
Min vana trogen så kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan det blev lite fler uppdateringar av balisgruppen så det slutade med att den nu har version 3!
De flesta förändringarna har med Vägskyddet att göra.

Jag kom också på vad som orsakade FBX-varningarna! Det beror på att filerna var kvar i mesh-bibioteket, de är nu borttagna men man behöver inte ladda ner biblioteket igen om man inte vill.

Tyvärr ingen ny information om certifikatet, jag har bara spanat lite och frågat Farsan, ingen djupare analys gjord.

English
A new version of the Manual for HB Signalsystem is now present at the homepage, it's version 0.2. Still only in Swedish! There is a change log at the end, listing what's new or changed.

When writing the Manual I discovered a few misstakes with the asset HB Balisgrupp (Beacons), så I fixed those misstakes too.
By force of habit I also made a few more changes and updates of the Beacons so it is now version 3.
The bulk of the changes has to to with my Swedish crossing system.

I also figured out what caused the FBX-warnings, it was because of the files being left inside the mesh library. They are now removed from the packade. There isn't any reason to download the library again, unless you want to.

Unfortunately no new information about the issues with the certificate. I have only done some basic checking.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat