Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-12, 02:51   #33
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack för allt beröm och varma kommentarer. Ja, Bensland är verkligen stort. Hade tänkt försöka dela med mig av landet till jul, som en julklapp till oss alla, men det blev inte så.
"Handboken", eller Bensland Route Book som den heter, är fortfarande inte klar. Dessutom håller jag på att testköra och det går inte som jag vill. Just nu tittar jag över signalerna och det har uppstått något under alla överföringar och omarbetningar och ominstallationer och så vidare... Bifogar en liten film som visar hur jag testar och ser att det blir rätt i slutet.
Kommentar: Jag gör inte på detta viset överallt. Jag klickar inte på radera, klistra in, vrid och så vidare överallt. Använder mig ofta av snabbkommandon (tangenttryck) vilket gör det snabbare. Men klickar ändå på filmen för att visa vilka verktyg som används. Här är filmen:
Slutligen: The Bensland Route Book är som sagt nästan klar. Återstår finliret med banprofiler och innehållsförteckning, och inte minst ett kapitel om "Hur Bensland blev byggt". För den som är nyfiken så kan jag ge en liten förhandstitt. Men än en gång. Det återstår lite mer att göra, så ta den för vad den är: en arbetskopia. Den färdiga boken kommer med när banan är klar för download. Här är boken.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat