Ämne: Rc som CW ?
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-04, 11:35   #7
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
...
Om jag hade tillstånd att uppdatera det befintliga loket och göra en riktig hytt m.m. skulle det naturligtvis gå in som en uppdatering av det befintliga CW-loket, och möjligen inbringa ytterligare några slantar till stöd för Fredrik och detta forum.

Jag är absolut inte ute efter att bli pirat !
Citat från Fredrik i tråden Community-ware - Rc-lok - Följ bygget här, post nr 447 från den 5 juli i år.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
...
newS fick källfilen en gång i tiden för att kunna konvertera den till RW då jag inte klarade av det. Till Trainz har jag för mig att det var Mats S som tog över stafettpinnen och såg till att den fick liv i Trainz. Det är öppet för nästa person att ta upp den tappade stafettpinnen
Så ... har du ens pratat med Fredrik?

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Men detta experiment är väl redan avslutat, dvs det säljs väl inte några Rc-lok längre? Och det var väl dessutom en rejäl förlust?
Så skulle du verkligen konkurrera med Fredrik mfl om du gör detta nu - flera år efter att det var aktuellt med Rc loket? Om du gjort det då hade jag förstått men nu?
...
CW-projektet är nog avslutat så till vida att det inte blir några fler modeller. Rc loket däremot lever kvar och det går fortfarande bra att köpa in sig på det för 150kr, vilket är samma pris som fastslogs inför bygget.

.... Mats
__________________

Motörhead - Overkill
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat