Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-29, 15:52   #21
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Du menar att du tänker byta visningsnamn men inte namnet i xml-filen? Det skadar väl inte, men ärligt talat ser jag inte poängen med att byta namn på saker som har funkat i åratal. (Jag skulle hellre se att du la den tiden på att fundera på varför min signal inte vill byta mellan två och tre gröna när den ska! )

Än så länge är ju signalerna jag har gjort i hög grad otestade, så just nu tror jag inte det är läge att ha med dem i något färdigt paket. Däremot uppskattar jag om ruttbyggare vill ladda ner här och testa.

Jag har även en del nya varianter på g, gjorde just en H5 som visar "kör 40" om nästa visar "stopp", för signalsträckor på 450-800 m.
stämmer precis, jag byter visningsnamn men inte .xml-namn.

Du kanske tycker det är poänglöst, men jag, som vill effektivisera ruttbygge så långt som möjlgit och "städa upp" tycker det är en bra idé. Jag ser det som en win-win att det blir lättare att hitta i listan (man slipper scrolla många gånger för att scrolla förbi alla dessa SE wGtoos) för en helt ny ruttbyggare.

städa städa städa...

Lägger upp dem här. ladda gärna ner första versionen av sev2 signal pack som jag har här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37557

EDIT: Dina h2-signaler heter "SE Signal H2c" resp. "SE Signal H2c 10L" där c står för Citybanan/Citytunneln

h5-signalerna heter H5s där s står för "short".
Bifogade filer
Filtyp: rar hgv signals med nya namn.rar (7.4 KB, 3 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-04-29 klockan 15:57.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat