Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-27, 04:04   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag ahr börjat lite och skapat ett .csv-fil av datan, utformad för att sedan kunna läsas in i TS enligt denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=sAdJEM26fjI

Nu har den 13 kolumner med massa siffror och bokstäver, allt hämtat från Trafikplatser_järnväg.kml. så från vänster till höger (A-N i excel då) Longitud, Latitud, Northing, Easting, M.ö.h, Station, Signatur, "sign_text", Kmtal, "Kmtalti", Region, Bandel, Stråk, Trafikledning, Northing, Easting och M.ö.h

Enligt tutorialen så ska det bara vara 3 rader, där Lång och lat ska vara längst till vänster, och namntext i kolumn C. Jag tänkte att här får ni välja vad som är viktigast för er att behålla. Stationsnamn? signatur? Kmtal? Meter över havet? eller om ni har ett verktyg att slå ihop 2 rutor med varandra, få till kombinerade namn? Regioner, Bandelar, Stråk eller Trafikledning har jag kvar där ifall man vill filtrera bort och bara ha koordinater som täcker en viss område eller bandel. Excel har ju utmärkta funktioner för sortering och då kan man få det lite hur man vill och behöver för just din rutt.

Jag återkommer med mappdata som jag kan dela med mig sedan så det kan synas i Train Simulator.

OBS! Byt plats på long och lat innan du försöker göra RouteMarkers av den till TS!
Bifogade filer
Filtyp: zip Sveriges bandelar sorterat i csv.zip (77.1 KB, 16 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-04-27 klockan 05:08.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat