Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-04, 22:18   #9
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Fredrik!

Du gör helt rätt, man ska aldrig sätta upp tidsplaner för det man bygger. Och det skulle ju inte behövas i ett samarbete mellan dig och Robban heller.

Du och Janne har väl inte några tidsplaner?

Ni bygger i er egen takt och när modellen är i det skick att den andra kan fortsätta att utveckla den till Trainz eller MSTS, skickar ni honom filerna. Sen om det tar några månader eller år innan modellen är klar är oväsentligt, någon dag är den färdig och då finns den till båda simulatorerna!

Ett par frågor till: Går allt att konvertera/bygga om? Eller är det bara vissa tåg/objekt som går?

Vill också säga att jag förväntar mig ingenting. Det är självklart upp till dom/er/ni som bygger. Men jag tyckte det var en för bra idé för att inte diskuteras!

Och om det fungerar som det ska, nämligen att användare av både Trainz och MSTS får fler fina modeller, så vinner vi allihopa på ett samarbete.

Ska det vara riktigt rättvist, så kan man ju skicka över en modell när man fått en. Och sen när dom modellerna är klara till både Trainz och MSTS, skickar man över nästa modell till varandra.




http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu