Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-29, 15:55   #38
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jo, jag förstår hur du tänker. De gamla signalerna som redan är utplacerade tänker jag inte röra. varför laga något som fungerar? Scriptet jag ändrar på kommer däremot ändra på signalerna som finns i SwedenV2 till att ha de nya egenskaperna.

Så som jag förstår det så är det att så länge newSignalState = STATE_GO, STATE_SLOW, STATE_STOP eller STATE_BLOCKED så kommer föregående signal att förstå nästa signal då gSignalState hämtar newSignalState från framförvarande signal. Där funderar jag på att lägga in något hos huvuddvärgarna som säger något i stil med OM STATE_GO, så gExpectState = newSignalState och så skickas det bakåt så att säga... något i den stilen.

Iaf. tillbaka till H5:an. Jag tog bort scriptet som berörde bangårdssignalerna och istället så gav jag det en ny egenskap:
Kod:
	elseif Call ( "GetLinkApproachControl", gConnectedLink ) ~= 0 then
		-- Check if next signal is at red, show a slow signal if that is the case.
		if (gExpectState == STATE_GO) or (gExpectState == STATE_SLOW) then
			newSignalState = STATE_GO
		else
			newSignalState = STATE_SLOW
		end
Har du bockad i "Approach control" i editorn så kommer denna kodsegment kontrollera om nästa signal är i kör eler kör40 och visar då kör + ev. nästa signalbesked (vänta kör eller vänta kör40.), men om det inte gäller så visar signalen Kör40, för troligtvis kommer nästa signal visa stopp. Denna kodsegment använder samma failsafe-mekanism som "function DefaultSetLights()" på raderna 94-121 gör.

Funktionen är applicerbar i H3-H5 och gör bra nytta med checkboxen.
Återstår då Röd=Röd samt Kör40, kort avstånd kvar...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-12-29 klockan 15:57.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat