Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-11, 02:14   #21
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Jag undrar då om vi ska slå ihop våra kloka huvuden ihop och jobbar tillsammans att få till modeller till den där simulatorn genom att fokusera på olika expertområden, t.ex. att jag ger mig ut i järnvägen och fångar in ljud, tar foton osv. Någon annan kan skapa 3D-modellen av utsidan av loket, en tredje hytten, och någon som sköter scriptningen. Detta vore mycket bättre än att en person koncentrerar sig på att göra allt, för det resulterar oftast i halvfärdighet.

Spelet borde ha stöd för att flera personer kan hjälpas åt att bygga en rutt också.
Angående stöd för att fler kan bygga en rutt kan jag inte annat än hålla med, men än så länge får det väl begränsas till att hålla tummarna för att det kan bli så. Eller förresten, man kan alltid göra sin röst hörd på deras forum ju...

Att samarbeta är alltid bra eller utmärkt och har väl egentligen inte så mycket med vilken simulator man jobbar med. Men som modellbyggare, får man t.ex. tillgång till rätt ljud så är ju det väldigt mycket värt, inte alltid det är så lätt att få fatt på rätt ljud.

I dagsläget, får man väl försöka sitta lugnt i båten och se vad Crossties kommer fram till. För egen del, så kan jag inte förneka att det dom adresserar, både utmärkt simulering och utmärkt grafik samt bra kommunikation med användarna attraherar mig mycket, så jag håller tummarna för att dom lyckas med sina mål. I dagsläget tror jag att det kan vara något för tidigt att skapa samarbeten just för denna simulator, vi vet för lite helt enkelt. Men å andra sidan, samarbeten är ju alltid rätt, så varför inte börja smida...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat