Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-10, 11:41   #25
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Det här är nog nästan det ända jag ser fram emot.
Jo, inte är det väl fantastiska förbättringar som än så länge annonserats kan jag tycka. Men vädereffekterna är klart intressanta.

Den här gången vill jag ändå för min del säga att support för dubbla monitorer och att kunna koppla loss kartan skulle jag tycka vara riktigt bra om det kommer med.

Förbättringar till förmån för snabbare ladd o högre fps är ju alltid bra, men kanske svårt att ta på som en nyhet. Sådana förbättringar ska väl på sätt och vis alltid pågå kan man tycka.

Men jag kan tycka att jag är ganska nöjd ändå med prestandan, på stationsbilden som jag postade i MatsH:s Backa-tråd, så uppskattade jag hur många polygoner jag hade slängt ut i bara fordon (godsbangården var då inte bestyckad) och det var strax över 500.000 polygoner i vagnar och lok. Ändå så flyter det jämt och gjorde så även när godsbangården och industriområdena fått sina vagnar, märktes ingen skillnad. Mina 20 fps i den situationen är visserligen inte topp-notch, men när det flyter så mer eller mindre konstant, så upplever jag det som bra flyt som inte påverkar spelupplevelsen. Och med TSX och allt på fullt, förutom att jag inte har vassaste kantutjämningen.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat