Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-06, 17:36   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Hur jag tänker, med bilder.

Bild 1.

En Track markers som skriptas, så att man via frågetecknet och Propertiesrutan kan välja produkter + klocka 0 till 24 som är synkad med Tanes klocka, med halvtimmes intervaller som inställning för lastning och lossning.

Bild 2.

Att man sedan ställer in längden fär lastningen på samma sätt, som man ställer in Track markerns avstånd.

Borde inte vara så svårt att göra, säger en som inte har någon aning om hur man gör och än mindre hur man skriptar . Men det borde väl gå, ungefär som med Andi06 och hans AJS-stationer. Där man ställer in stationens längd i Propertiesrutan tillsammans med andra inställningar för stationen.

Fördelen med det hela (om det nu går). Så slipper man bryta upp ett redan utlagt spår, om man vill lägga till en lastplats på en befintlig bana. Så att redan dit snäppta saker som signaler, kontaktledningsstolpar m.m. flyttas från sina ursprungliga lägen, när man splittar upp spåret för att lägga till en lastplats. Med en Track marker, så är det ju bara att sätta ut den, där man vill ha den utan påverkan på redan utsatta objekt.

Om ingen här på Forumet, har någon lust att göra ett försök. Så kanske det finns någon, som är 10 gånger bättre än mig på engelska och kan försöka förklara mina tankar på Trainz Forumet, för att se om någon har lust att försöka vidareutveckla min lilla idé där.

EDIT: Glömde lägga till bilderna.


.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bild 1.jpg (180.7 KB, 87 visningar)
Filtyp: jpg Bild 2.jpg (242.5 KB, 88 visningar)
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2018-02-06 klockan 17:38.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat