Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-14, 10:50   #30
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt74
Jag vet inte om det är en bugg eller bara jag som inte lyckas få det att funka (alt en felaktig inställning någonstans) men när man kör kvälls/nattsenario eller freeplay och slår på strålkastarna så syns det på loket att dom lyser men framför/runtom är det alldeles kolsvart, ser inte ens spåret framför.

Körde nattågsscenariot fick flera fortkörningar för man ser ju inte skyltarna som visar att det blir ny hastighet (visst man kan ta fram F3 men man åker ändå på dom för det tar ju en liten stund innan man fått ner hastigheten när den väl har ändrats), missade även att byta spår (för att koppla av dom felande vagnarna). pga man ser ju inte spåren.

Är det fler som har samma problem eller bara jag???

Undrar
Bengt
Är du säker på att det finns strålkastare på det fordon du kör? För några år sedan åkte jag hytt på natten i England och undrade samma sak. De lampor som fanns fram på tåget var inte gjorda för att lysa upp banan för föraren (det förutsattes att han visste att det fanns spår hela vägen ) utan för att upplysa (hmm) ställverkspersonal om vilken typ av tåg som kom (man hade olika kombinationer av lampor tända för olika tågtyper). På senare år har några av de nyare tågen fått strålkastare men inte alls av samma styrka som vi är vana med här i landet.
Det var Lucas som uppfann mörkret
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat