Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-06, 17:08   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Lite frågor, tankar och idéer..

Ska ni ha detta som en hobbyverksamhet? Eller nått ni kan leva på?
Är det bara du och din kompis? Eller blir ni fler personer inblandade? Hur många?
En simulator eller flera?

För att kunna leva på det och/eller bygga rutter, så krävs fler personer inblandade, som då ska ha betalt för det dom bygger. Ni måste då bygga mängder med tåg och/eller rutter, för att det ska fungera. Plus att du får inrikta dig på t.ex. tyska och/eller engelska marknaden.

Om det gällde mig och en kompis, så hade jag inriktat mig på tåg bara och kört det som en hobbyverksamhet. Byggt svenska/nordiska tåg. Antingen sälja tåg/lok för 200-300 kr styck (men då måste kvalitén va bra!) eller genom donationer. Fråga vad som önskas på forumen, så vet ni vad folk vill ha!

Edit:
Det är väl nåt vi har tänkt at leva på, och tanken är att det är ett team som ska göra tågmodeller, dvs. folk som kan det där med 3D-modellering och programmering. Vi börjar på en liten skala och med mig och min kompis inräknade så tror jag vi blir totalt 6st personer.

I början är tanken att vi inriktar oss till TrainSimWorld, men det ska ju utökas till andra simulatorer så småningom. vi tänker ett steg i taget.

Tanken är att vi ska bygga skandinavisk rullande material¨& banor. Jag förstår att efterfrågan på dessa inte är så höga, men något som t.ex. Malmbanan verkar ju vara av intresse för de flesta runtom i världen. Dessa produkter kan vi antingen sälja som 3rd party content på vår hemsida, eller genom sammarbeten med t.ex. JustTrains, DTG eller liknande. just DTG vill vi ju ha sammarbete med genom deras s.k. partner programme, så man har tillgång till deras devtoolkit och kan utveckla tåg & banor korrekt på proffesionell nivå.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat